آیفون 15 معرفی گردید

به گزارش پزشکی مدرن، این پرچمدار تازه از دوربین 48 مگاپیکسلی، داینامیک آیلند، رنگ های تازه و تغییرات کوچک و بزرگ دیگر برخوردار شده است.

آیفون 15 معرفی گردید

مشخصات فنی آیفون 15

طراحی آیفون 15

طراحی آیفون تفاوت زیادی با نسل قبلی نداشته است و بزرگ ترین تفاوت آن را نسبت به آیفون 14 می توان در برخورداری از داینامیک آیلند یا جزیره پویا دانست. آیفون 15 البته با رنگ های جدیدی عرضه می گردد که شامل صورتی، زرد، آبی، سبز و مشکی می گردد.

75 درصد از بدنه آیفون 15 از آلومینیوم بازیافتی ساخته شده و 100 درصد کبالت مورداستفاده در باتری این گوشی از مواد بازیافتی به دست آمده است.

صفحه نمایش آیفون 15

آیفون 15 سال جاری از نمایشگر 6.1 اینچی OLED Super Retina XDR استفاده می نماید که از فناوری دالبی ویژن با حداکثر روشنایی 1600 نیت بهره می برد. البته این روشنایی در زیر نور آفتاب می تواند تا 2000 نیت یعنی دو برابر آیفون 14 افزایش یابد.

اپل می گوید بر روی نمایشگر iPhone 15 از محافظ سرامیک شیلد استفاده نموده و ادعا می نماید که این صفحه نمایش از شیشه دیگری که روی گوشی ها واقع شده است، مقاوم تر است.

دوربین آیفون 15

دوربین آیفون 15 شامل یک سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی با گشادگی دیافراگم f/1.6 شبیه آیفون 14 پرو پارسال است. مدل های استاندارد در نسل قبلی از دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی بهره می بردند.

دوربین اصلی آیفون 15 فاصله کانونی 26 میلی متری دارد و از پیکسل های 2 میکرومتری چهارگانه برخوردار است. این دوربین بعلاوه به لرزشگیر اپتیکال سنسور شیفت مجهز شده است، و ظاهراً می تواند مثل مدل های 14 پرو زوم 2 برابری و فیلم برداری 4K داشته باشد.

یکی از قابلیت های جالب در دوربین iPhone 15 امکانی است که احتیاج به سوئیچ کردن به حالت پرتره را حذف می نماید. اپل می گوید این گوشی در صورت تشخیص انسان یا حتی سگ و گربه می توانید اطلاعات مربوط به عمق را دریافت کند و بعد از ثبت تصویر، به شما اجازه بدهید تا آن را ویرایش نموده و به حالت پرتره درآورید.

باتری آیفون 15

اپل می گوید آیفون 15 می تواند در تمام طول روز شارژدهی داشته باشد و عمر آن بیشتر شده است، اما هیچ عدد و رقمی در این باره اعلام نشده است.

پردازنده آیفون 15

آیفون 2023 اپل به تراشه A16 Bionic مجهز شده که همان تراشه مدل های پرو از نسل گذشته است. این محصول دو هسته پرقدرت و چهار هسته بهینه دارد. به علاوه، در پردازشگر گرافیکی نیز پنج هسته تعبیه شده است.

آیفون 15 با استفاده از الگوریتم های پیشرفته یادگیری ماشینی می تواند در محیط های پرسروصدا، نویز را از صدای شما فیلتر کند، و این کار را به صورت اتوماتیک انجام می دهد.

اپل بعلاوه از کارگذاری نسل دوم تراشه Ultra Wideband در آیفون 15 خبر داده است. این تراشه حالا می توانید از فاصله دورتر با دیگر دستگاه ها ارتباط برقرار کند.

قیمت و تاریخ عرضه آیفون 15

آیفون 15 در مدل پایه با 128 گیگابایت حافظه داخلی با قیمت 799 دلار به بازار می آید. پیش خرید این دستگاه از آدینه همین هفته شروع می گردد و عرضه آن از 31 شهریور صورت خواهد پذیرفت.

آیفون 15 پرو با بدنه تیتانیومی و حاشیه فوق نازک پا به میدان گذاشت

مشخصات فنی آیفون 15 پرو

از مهم ترین ویژگی های آیفون 15 پرو، می توان به کلید اکشن (Action) در کناره بدنه اشاره نمود که جایگزین کلید بی صدا کردن، شده است. کاربر می تواند از کلید گفته شده، به منظور دسترسی به میانبرها، اجرای اپلیکیشن ها، دسترسی به قابلیت های خاص، ضبط یادداشت صوتی و... استفاده کند.

منبع: دیجیاتو

منبع: فرارو
انتشار: 22 شهریور 1402 بروزرسانی: 22 شهریور 1402 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 1337

به "آیفون 15 معرفی گردید" امتیاز دهید

1 کاربر به "آیفون 15 معرفی گردید" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون 15 معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید