برنامه مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان ، 4 ملی پوش ایران امروز روی تشک می روند

به گزارش پزشکی مدرن، مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی 2023 جهان از امروز پنجشنبه در بلگراد صربستان آغاز می شود.

برنامه مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان ، 4 ملی پوش ایران امروز روی تشک می روند

به گزارش خبرنگاران تیم ملی کشتی فرنگی دو روز پیش وارد شهر بلگراد شد و در دو روز اخیر هم تمریناتش را انجام داده و حالا برای شروع مسابقات 4 وزن اول آماده است.

نتایج نه چندان خوب تیم ملی کشتی آزاد حالا بار روانی زیادی را روی دوش تیم کشتی فرنگی گذاشته و حالا همه توقع دارند که این تیم بتواند نتایج فوق العاده خوبی بگیرد. تیم ملی کشتی فرنگی از سال 2019 در حال شکل گیری است؛ بعد از نتایج ضعیفی که در جهانی 2017 و 2018 کسب شد، تغییر نسلی در این تیم به وجود آمد که حالا رفته رفته این نسل نو جا افتاده و می تواند امسال نتایج درخشانی را کسب کند.

در جهانی 2021 به یک قدمی قهرمانی رسیدند اما سال گذشته برخی اتفاقات تیم را به حاشیه کشاند و از قهرمانی دور شدند اما امسال شرایط برای قهرمانی فراهم است. حالا دیگر وقتش رسیده که ساروی از سد آلکسانیان بگذرد و امین میرزازاده مچ کایالپ را بخواباند.

این تیم در ترکیب خود سه کشتی گیر را دارد که برای اولین بار حضور در مسابقات قهرمانی جهان را تجربه می کنند اما دراین بین علیرضا مهمدی در وزن 82 کیلوگرم و ایمان محمدی در وزن 63 کیلوگرم تجربه حضور در مسابقات قهرمانی آسیا را دارند. محمدی و مهمدی از کشتی گیرانی بودند که در این چند سال اخیر بارها از طریق محمد بنا به اردوی تیم ملی بزرگسالان دعوت شدند و حتی به قهرمانی آسیا هم اعزام شدند. بنابراین کشتی گیران کم تجربه محسوب نمی شوند. فقط دانیال سهرابی است که از تیم جوانان جدا شد و به تیم بزرگسالان آمد.

در روز نخست مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان کشتی گیران اوزان 55، 77، 82 و 130 کیلوگرم به روی تشک می روند که علی گرایی در وزن 77 کیلوگرم و امین میرزازاده در وزن 130 کیلوگرم از شانس های مسلم کسب مدال هستند.

همچنین پویا دادمرز هم دومین حضورش در مسابقات قهرمانی جهان را تجربه می کند و اگر همان نمایش سال گذشته خودش را ادامه بدهد، می تواند به مدال جهانی هم برسد. علیرضا مهمدی هم در وزن 82 کیلوگرم حضور دارد که به دلیل المپیکی نبودن این وزن کار سختی را ندارد. بیشتر کشتی گیران مطرح این وزن برای رسیدن به المپیک تغییر وزن دادند و به همین دلیل یکی از اوزان سبک نسبت به سایر اوزان همین وزن است.

روز جمعه هم کشتی گیران اوزان 60، 72 و 97 کیلوگرم به روی تشک می روند که در این سه وزن هم تیم ملی کشتی فرنگی شانس مدال دارد.

مهدی محسن نژاد در وزن 60 کیلوگرم سال گذشته با اشتباه عجیب خود ضربه شد، در حالی که با اختلاف امتیاز زیاد از حریفش پیش بود. دانیال سهرابی هم می تواند شگفتی ساز تیم ملی در این وزن باشد. در وزن 97 کیلوگرم محمد هادی ساروی هم مدال جهانی دارد و هم مدال المپیک و حالا بهترین زمان است تا بتواند آرتورآلکسانیان را شکست بدهد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 شهریور 1402 بروزرسانی: 30 شهریور 1402 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 1339

به "برنامه مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان ، 4 ملی پوش ایران امروز روی تشک می روند" امتیاز دهید

1 کاربر به "برنامه مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان ، 4 ملی پوش ایران امروز روی تشک می روند" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان ، 4 ملی پوش ایران امروز روی تشک می روند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید