پیشگیری از سرطان سینه به یاری این ماده غذایی

به گزارش پزشکی مدرن، نتایج تحقیق علمی اخیر ارتباط بین دانه کتان، میکروبیوم روده انسان و سلامت سینه را نشان داده است و بر تأثیر انتخاب های رژیم غذایی و سبک زندگی بر سلامت کلی تأکید دارد.

پیشگیری از سرطان سینه به یاری این ماده غذایی

این مطالعه با تمرکز بر تأثیر اجزای دانه کتان به نام لیگنان ها بر میکروارگانیسم های روده، نقش مهم آنها در تعدیل بیان microRNA ها(یک ریزآران ای) در غده پستانی را نشان داد.

این miRNA ها در تنظیم ژن های مرتبط با سرطان سینه، به ویژه ژن های کنترل نماینده رشد و حرکت سلولی، حیاتی هستند

میکروبیوتای دستگاه گوارش نقش مهمی در اصلاح بسیاری از اجزای رژیم غذایی ما برای تأثیرگذاری بر سلامت انسان ایفا می نماید.

کارشناسان در این مطالعه اظهار کردند که همبستگی بین رژیم های غذایی غنی شده با بذر کتان، ترکیب میکروبیوتای سینه و پروفایل های miRNA در غده پستانی را یافتیم که بسیاری از مسیرها، از جمله مسیرهای دخیل در ایجاد سرطان را تنظیم می نماید.

گروه تحقیقاتی به آنالیز این موضوع پرداختند که چگونه لیگنان های بذر کتان که به وفور در دانه کتان یافت می گردد و با مرگ و میر کمتری از سرطان سینه در زنان یائسه مرتبط است، بر میکروبیوتای روده در موش های ماده جوان تاثیر می گذارد.

متخصصان کشف کردند که این اجزای لیگنان پاسخ های miRNA خاصی را در غده پستانی القا می نمایند.

اگر این یافته ها تایید شوند، میکروبیوتا به هدف جدیدی برای پیشگیری از سرطان سینه به وسیله مداخله غذایی تبدیل می گردد؛ بنابراین، این مطالعه راه را برای کاوش بیشتر در خصوص اینکه چگونه اصلاحات رژیم غذایی می تواند به عنوان اقدامات پیشگیرانه در برابر سرطان سینه عمل کند، هموار می نماید.

بذر کتان سرشار از اسیدهای چرب امگا 3، به ویژه اسید آلفا لینولنیک است که نقش مهمی در حفظ سلامت قلب و کاهش التهاب دارد.

به علاوه، بذر کتان منبع غنی لیگنان است، نوعی فیتواستروژن که ممکن است خواص ضد سرطانی داشته باشد. این دانه بعلاوه سرشار از فیبر غذایی محلول و هم نامحلول است که به هضم غذا یاری و روده ای سالم را تقویت می نماید.

می توان آن را به اشکال مختلف کامل، آسیاب شده یا به صورت روغن بذر کتان مصرف کرد؛ بذر کتان آسیاب شده راحت تر هضم می گردد و به بدن اجازه می دهد به طور موثرتری به مواد مغذی خود دسترسی پیدا کند. می توان آن را به اسموتی ها، ماست، بلغور جو دوسر افزود یا به عنوان یک ماده پخت استفاده کرد.

روغن بذر کتان راه دیگری برای گنجاندن این دانه غنی از مواد مغذی در رژیم غذایی شماست که برای سس سالاد یا ریختن بر روی غذاهای پخته شده مناسب است.

نتایج این تحقیق در مجله Microbiology Spectrum منتشر شده است.

منبع: گردشبان
انتشار: 21 آذر 1402 بروزرسانی: 21 آذر 1402 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 1348

به "پیشگیری از سرطان سینه به یاری این ماده غذایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشگیری از سرطان سینه به یاری این ماده غذایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید