گذار تدریجی روانکاوی از اکتشافات فرویدی

به گزارش پزشکی مدرن، مریم سعیدیان مترجم کتاب وینیکات و کوهات در باب بیناسوژه ای و اختلالات پیچیده: دیدگاه های تازه برای روانکاوی، رواندرمانی و روانپزشکی در گفت وگو با خبرنگاران درباره این اثر شرح داد: در این کتاب سعی بر آن است که گذار تدریجی روانکاوی از اکتشافات فرویدی با عبور از شاهراه همکاری های وینیکات و کوهات به سوی روانکاوی دونفره کنونی را نشان دهد. البته مایل است فکر روشن فرنزی، فربرن، فروم، سالیوان، مک دوگال، ریویر و بسیاری دیگر را نیز در این روند مشارکت دهد. آنها بیش از صد سال است مسیر تکامل را پیمودند و در خوانش خود دیدگاه ها (نظریه های) متعددی را مد نظر قرار دادند که مکمل یا متفاوت از یکدیگر بودند. در نهایت تاکید بر آن است که هر درمانگری بر اساس فردیت منحصربه فرد خود رابطه درمانی با بیمار خود را زیر چتر یک رویکرد ایجاد می نماید.

گذار تدریجی روانکاوی از اکتشافات فرویدی

او با اشاره به مخاطبان هدف این کتاب بیان نمود: مخاطبان اصلی کتاب، جامعه روانپزشکان، روانشناسان، روانکاوان می باشد و هر فردی که مایل است، آهسته آهسته پای خود را در دنیا روانکاوی بگذارد، یا با دقت نظر بیشتری رویکردهای معاصر را با معرفی سرمنشا اصلی آنها (فروید) در یک پرسپکتیو ببیند و از آنها آنچه در فکر دارد را بهره گیری کند، خواه ساخت منسجمی از آنچه روانکاوی معاصر عنوان می نماید، خواه ساخت پروتکل منحصربه فرد خود در گذر از تاریخچه روانکاوی، خواه آشنایی تخصصی با آنچه در روانکاوی می گذرد جهت انتخاب رویکرد درمانی.

او در پاسخ به این سوال که نگاهتان نسبت به عمومی سازی دانشی که در این کتاب درج شده است چیست؟ گفت: اگر سطح آن را با ادبیات عامه، همسطح کنیم شاید جایگاه روانکاوی در افکار عمومی را بهبود ببخشد و عینک عام را از اینکه روانکاوی نسل متنفر از والدین می سازد به گشایش مسیر رشد، آنجاها که مانعی ناشناخته یا شناخته شده وجود دارد، تغییر دهد.

سعیدیان گفت: جوهره اصلی گفتار نویسنده یادآور این است که نسخه منحصر به فرد خود باشید و نه درمانگری کپی دیگری. این کتاب راه شما را برای داشتن قلمرو فکری خاص خود باز می نماید.

کتاب وینیکات و کوهات در باب بیناسوژه ای و اختلالات پیچیده دیدگاه های تازه برای روانکاوی، روان درمانی و روانپزشکی نوشته کارلوس نمیروفسکی به ترجمه زهرا هندوستان سوداگر، مریم سعیدیان، حوریه آلیاسین، مزهره اله ربی، فریده غلامی و فاطمه قنبری به بهای 115 هزار تومان از سوی انتشارات ارجمند روانه بازار نشر شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 21 شهریور 1402 بروزرسانی: 21 شهریور 1402 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 1336

به "گذار تدریجی روانکاوی از اکتشافات فرویدی" امتیاز دهید

1 کاربر به "گذار تدریجی روانکاوی از اکتشافات فرویدی" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گذار تدریجی روانکاوی از اکتشافات فرویدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید